Opinie i oceny

Wyrażanie opinii na temat miejsc, wydarzeń i produktów weszło użytkownikom sieci w nawyk. Nie inaczej ma to miejsce w przypadku lokalnego biznesu. Istnieje również druga strona medalu – zanim ktokolwiek odwiedzi restaurację w Warszawie lub skorzysta z pomocy informatyka w Szczecinie, sprawdza w wyszukiwarkach opinie na ich temat. W przypadku wizytówki w Google Moja Firma ocena odbywa się w dwóch etapach: poprzez zaznaczenie konkretnej liczby gwiazdek (od 1 do 5) oraz napisanie opinii, które mają swój wkład w pozycjonowanie strony.

Jakie korzyści niosą za sobą opinie i oceny?

Opinie pozostawione przez osoby, które skorzystały z usług firmy, wspierają pozycjonowanie w wyszukiwarkach. Są również dowodem na to, że klienci chętnie korzystają z twoich usług, a ty jesteś dobry w tym, co robisz. Zwiększają także wiarygodność firmy. Obecność wyłącznie pochlebnych opinii nie prezentuje się zbyt autentycznie, co może zostać uznane za manipulację. Użytkownik podejdzie do tej kwestii dość nieufnie i prawdopodobnie nie skorzysta z oferty.

Wystawione opinie oraz oceny umożliwiają zdobycie cennych informacji od klientów, dzięki którym można poprawić jakość usług. Pozwalają na bycie w stałym kontakcie z klientem, w tym wymianę spostrzeżeń oraz zapewnienie mu dobrej obsługi także za pośrednictwem sieci.

Co możesz zrobić?

Na SEO lokalne wpływa nie tylko to, jak wiele takich opinii zostało dodanych do wizytówki, ale także co się w nich znajduje. Dla Google ważne jest również, czy jako właściciel biznesu reagujesz na wydane przez użytkowników oceny oraz opinie. Dlatego regularnie sprawdzaj, co na temat twojej firmy sądzą użytkownicy sieci, odpowiadaj na komentarze, weryfikuj oceny i stale poprawiaj jakość swoich lokalnych usług.