Lokalne kategorie biznesowe

Kategoria biznesowa ułatwia znalezienie twojej firmy spośród innych przedsiębiorstw działających w obrębie tej samej branży lub w tym samym regionie. Zgodnie z sugestią Google, lepiej nie przesadzać z ich liczbą – im mniej kategorii w wizytówce, tym wiarygodność biznesu większa. Oczywiście analiza SEO powinna wskazać jaką kategorię wybrać. Jedna w zupełności wystarczy, aby wyróżnić cię spośród całej masy innych przedsiębiorstw decydujących się na pozycjonowanie w wyszukiwarkach.

Klienci poszukujący usług lub produktów za pośrednictwem sieci oczekują prostej i szybkiej odpowiedzi na zadane pytanie. Wpisując w wyszukiwarkę „kwiaciarnia Warszawa” lub nawet samo „kwiaciarnia” liczą, że w ciągu kilku chwil na wirtualnej mapie pojawi się sklep z kwiatami, do którego odległość od ich miejsca pobytu wynosi raptem kilka do kilkunastu minut. Nie muszą więc znać nazwy czy adresu firmy, aby do ciebie trafić – zrobią to za pomocą lokalnej kategorii biznesowej przypisanej do prowadzonej działalności, a także dokładnie określonym danym adresowym, które zamieszczone są na stronie internetowej firmy.

Istotne jest, aby zarówno na stronie internetowej twojego przedsiębiorstwa, jak i w wizytówce Google Moja Firma znalazła się kategoria, która wprost wskazuje branżę, w jakiej się obracasz. Nie warto jednak przesadzać – zgodnie z wytycznymi dotyczącymi pozycjonowania wystarczy jedno konkretne określenie (jak „restauracja”, „mechanik samochodowy” czy „sklep meblowy”), aby przypisać wizytówkę do wybranej kategorii biznesowej i dać się odszukać w gąszczu konkurencji.